تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرید

تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرید

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به آفریقای جنوبی در واکنش به تصویب طرحی در مجلس عوام کانادا در زمینه محدود کردن روابط با ایران عنوان کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی درباره ایران وجود داشته و علیرغم اینکه دولت عوض شده و این دولت با یک دیدگاه دیگری وارد صحنه سیاسی شده، این فشارهای سیاسی توسط تندروها ادامه دارد.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده، اگر تلاشها و حمایتهای ایران نبود، شرایط دیگری در منطقه ما حاکم بود.

‎وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: امیدواریم کشورهایی غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازیها قرار گرفته و خودشان نیز وارد این جوسازیها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به ایران تصمیم بگیرند.

‎ وی گفت: باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاستهای خودش اینگونه عمل می کند.

‎وزیر خارجه درباره مذاکرات انجام شده در آفریقای جنوبی با بیان اینکه مذاکرات فشرده و خوبی داشتیم، گفت: با وزیر خارجه درباره محورهای همکاریها مذاکرات خوب و طولانی داشتیم و قرار شد هیات های کارشناسی گفتگو داشته باشند و همکاران ما با همتایان خود در آفریقای جنوبی یک جلسه بزرگ کارشناسی در حوزه تجارت، حمل و نقل و همکاریهای بانکی داشتند.

‎ظریف ملاقاتش با رئیس جمهور آفریقای جنوبی را ملاقات خوب و کاری برشمرد و افزود: ایشان ضمن تاکید آفریقای جنوبی بر گسترش تعهدات کشورش بر گسترش روابط دوجانبه درباره روشهای عملیاتی ادامه کار گفتگو کرد و همینطور در مورد اینکه به هیاتهای کارشناسی و مقامات این کشور دستور خواهد داد که در این زمینه ها مطالعات لازم را انجام دهند و ظرف چند هفته آینده هیات کارشناسی از سوی آفریقای جنوبی به ایران بیاید برای اینکه زمینه های همکاری را نهایی کنند.

‎رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: مجموعا من اراده سیاسی بسیاری خوبی در آفریقای جنوبی دیدم و زمینه های همکاری بسیار زیادی وجود دارد که همکاران ما با طرفهای خودشان بحث کردند و انشالله در سفری که در آینده نزدیک به ایران خواهند داشت، بیشتر بحث خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + ده =