کره، عربستان و استرالیا؛ یکی قربانی می‌شود!

کره، عربستان و استرالیا؛ یکی قربانی می‌شود!

به گزارش “ورزش سه”، رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا در دو گروه پیگیری شد و پس از پشت سر گذاشتن 9 هفته حساس و سرنوشت ساز حالا به روزهای پایانی رسیده است.

ایران از گروه اول مسابقات در پایان هفته‌ی هشتم و ژاپن از گروه دوم مسابقات در پایان هفته نهم و با پیروزی برابر استرالیا صعود خود را به رقابت های جام جهانی روسیه مسجل کرده اند و حالا در روز پایانی باید تکلیف دو سهمیه‌ی دیگر و همینطور دو تیم سوم دو گروه برای مصاف پلی‌آف با نماینده قاره آمریکا مشخص شود.

سهمیه آسیا از سوی فیفا 4.5 درنظر گرفته شده است. 4 تیم که از تیم های اول و دوم دو گروه خواهند بود و برنده تیم‌های سوم پس از برگزاری دو دیدار رفت و برگشت در مرحله پلی آف به مصاف تیم چهارم کونکاکاف می رود تا برای حضور در جام جهانی مبارزه کند.

اما در پایان شب نهم بازی‌ها، شرایط امتیازی تیم‌ها باعث شده تا پیش بینی تیم‌های صعود کننده دشوارتر از هر زمانی باشد.

 

گروه اول؛ شکل گیری مربع مدعیان

در گروه اول رقابت ها اگرچه تیم ملی ایران کار صعود را با 21 امتیاز نهایی کرده است؛ اما همچنان تیم های کره جنوبی با 14، ازبکستان با 12، سوریه با 12 و چین با 9 امتیاز از شانس صعود برخوردار هستند. در روز پایانی ازبکستان در یک دیدار سرنوشت‌ساز و نفس گیر میزبان کره‌جنوبی است و در سوی دیگر تیم ایران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم سوریه خواهد بود. پیروزی ازبکستان و سوریه در دیدارهایشان، می تواند این دو تیم را به عنوان تیم های دوم و سوم مشخص کند. چین نیز به مصاف قطر می رود، که در صورت باخت ازبکستان و سوریه مقابل کره‌جنوبی و ایران می تواند به عنوان تیم سوم به مرحله ی پلی آف برود و کره جنوبی رکورد حضور متوالی خود در جام جهانی را حفظ کند.

البته تمام موارد بالا احتمالاتی است که ممکن است رخ دهد و برای مشخص شدن تیم های دوم و سوم باید یک روز دیگر هم منتظر بمانیم.

 

گروه دوم؛ سه تیم مدعی صعود

شب نهم ژاپن در حساس‌ترین دیدار گروه دوم به مصاف استرالیا رفت و موفق شد با نتیجه 2 بر 1 این تیم را شکست دهد. دیگر بازی حساس این گروه به مصاف دو تیم عربستان و امارات اختصاص داشت که اماراتی ها موفق شدند، عربستان را شکست دهند تا 9 امتیازی شوند و همچنان امیدوار به صعود باشند.

در حال حاضر ژاپن 20 امتیازی شده و به جام جهانی صعود کرده است. در رده‌های بعدی عربستان و استرالیا با 16 امتیاز و امارات با 13 امتیاز قرار گرفته اند. در روز پایانی استرالیا دیدار آسانی با تایلند پیش رو دارد و مهم ترین موضوع کسب پیروزی پرگل برای کانگوروها است که هم امتیاز با عربستان هستند و تفاضل گل آنها از عربستان کمتر است.  امارات هم به مصاف عراقی خواهد رفت که شانسی برای صعود ندارد؛ البته اماراتی ها برای صعود به چیزی شبیه معجزه نیاز خواهد داشت؛ یعنی شکست استرالیا و عربستان و همینطور پیروزی پر گل خودش. دیدار حساس دیگر این گروه میان دو تیم عربستان و ژاپن به میزبانی عربستان برگزار می شود؛ دیداری که پیروزی در آن می تواند حکم دومی عربستانی ها باشد، مگر اینکه استرالیا موفق به پیروزی پر گل برابر تایلند در خانه شود.

مسابقات هفته پایانی از ساعتی دیگر با دیدار تیم های استرالیا و تایلند آغاز می شود و تا انتهای شب ادامه خواهد داشت. با پایان رقابت ها متوجه می شویم کدام تیم ها به صورت مستقیم، ژاپن و ایران را در جام جهانی همراهی می کنند و کدام تیم ها باید در پلی آف به مصاف هم بروند. باید ساعاتی دیگر منتظر بمانیم و ببینیم آیا تیم های بزرگی نظیر کره جنوبی و استرالیا قربانی خواهند شد؟

 

* در صورت تساوی در امتیازات، تفاضل گل و گل زده به ترتیب ملاک برتری تیم‌ها در جدول رده بندی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =